Ya Allah,
I don’t deserve thy blessing of paradise. Yet, I don’t have the strength, to withstand, thy torments of hell fire.
Thus, accept my repentance, and grant me thy forgiveness for my sins.
For thou art the forgiver, of great sins.

Tuesday, August 21, 2012

Nota kepada hati

Pujuklah diri apabila menghadapi musibah dengan mengatakan;
" ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.. Allah telah mengatur segalanya yang terbaik untuk aku..maka aku perlu bersabar dengan apa yang berlaku "

Pujuklah diri apabila kamu di fitnah dengan mengatakan;
" aku tidak bimbang apabila makhluk menjauhi aku asalkan Engkau Ya Allah Sentiasa bersama denganku "

Pujuklah diri apabila apa yang dihajati tidak tercapai dengan mengatakan;
" Aku hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya dan pilihan Allah lebih baik daripada pilihanku "


No comments:

Post a Comment