Ya Allah,
I don’t deserve thy blessing of paradise. Yet, I don’t have the strength, to withstand, thy torments of hell fire.
Thus, accept my repentance, and grant me thy forgiveness for my sins.
For thou art the forgiver, of great sins.

Sunday, November 4, 2012

Berjanjilah sahabat...

Sahabat,
jika hari ini aku terlalu gembira,
sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah...

Jika bersedih tanpa kata,
pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta...

Jika ku lemah tak berdaya,
ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga...

Jika antara kita ada tembok yang memisahkan,
ajaklah aku meleraikan dgn segera...

Jika pernah hatimu terluka,
luahkanlah agar aku mampu berubah...

Dan jika esok ku lena tanpa terjaga,
iringlah lenaku dengan kalungan doa...

Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya..

No comments:

Post a Comment